Hoe te winnen bij SEO copywriting

SEO copywriting is niet eenvoudig en kent veel regels, maar het is absoluut noodzakelijk. Je vindt SEO achter veel essentiële onderdelen van online marketing, van eCommerce-productbeschrijvingen tot het kopiëren van bestemmingspagina’s tot de metatags die Google opzoekt als reactie op een zoekopdracht. Alles moet worden geschreven volgens best practices om de kans te maximaliseren dat de zoekmachine het hoog scoort. En om dingen interessanter te maken, verandert Google regelmatig de regels die het gebruikt om uw inhoud en de SEO erachter te beoordelen.

Het maken van effectieve tekst door SEO copywriting vereist het samenbrengen van veel details in slechts een paar woorden – niet de gemakkelijkste onderneming. Dit zijn de belangrijkste dingen om in gedachten te houden bij het schrijven van teksten voor zoekmachineoptimalisatie voor de basiscomponenten van een website.

Bestemmingspagina’s

SEO op de bestemmingspagina moet een balans vinden tussen kwantiteit en kwaliteit. Je hebt voldoende zoekwoorden nodig om een ​​goede ranking te krijgen, maar je wilt er niet zoveel dat Google je gaat straffen voor keyword stuffing.

 

Plaatsing is het belangrijkste aspect van de SEO van bestemmingspagina’s: trefwoorden moeten zeker in de titel voorkomen en minstens één keer in de tekst (dicht bij het begin). Van secundair belang is plaatsing in koppen, de URL, metatags en alt-afbeeldingstags. Ten slotte moet de inhoud van de bestemmingspagina zelf worden gecombineerd:

Een intrigerende kop

Een eenvoudige uitleg van wat je doet dat al je belangrijkste berichten levert

Een duidelijke “what’s in it for me?” uitleg

CTA’s die aanzetten tot actie

…allemaal terwijl primaire en secundaire trefwoorden in de juiste hoeveelheid en op manieren worden ingevoegd die natuurlijk lijken.

Na deze stappen moet je verifiëren dat je goed werk hebt geleverd, en de manier om erachter te komen is door veel te testen en te herschrijven.

Productbeschrijvingen:

Productbeschrijvingen moeten op veel van dezelfde manieren worden behandeld als bestemmingspagina’s: juiste plaatsing, geen overmatige zoekwoorden en constant testen. Je moet ook een aparte en unieke beschrijving hebben voor elk product, of hoofdproductgroep, zodat een zoekmachine elke productpagina indexeert.

De lengte van de beschrijving is ook belangrijk en hangt af van de waarschijnlijke informatiebehoeften van uw klanten. Als u bijvoorbeeld eenvoudige goederen zoals sokken verkoopt, zal uw productbeschrijving veel korter zijn dan die voor het verkopen van een computer. Zorg er wel voor dat u de onderscheidende zoektermen in deze beschrijvingen opneemt.

Meta-tags

Metatags bestaan ​​uit metatitels en metabeschrijvingen. Ze moeten worden beperkt tot respectievelijk maximaal 60 en 160 tekens, dus je hebt echt maar een kleine hoeveelheid ruimte om je bericht op te nemen. Nog langer en Google zal de tag afkappen, wat een mooie manier is om te zeggen dat de extra tekst wordt genegeerd.

Bij het schrijven van metabeschrijvingen is het belangrijk om voor elk stukje inhoud verschillende te maken. De meest effectieve metatags gebruiken krachtige woorden, emotionele taal en een actieve stem. Even essentieel is het opnemen van een “marketinghaak” of een uniek verkoopvoorstel, terwijl het uw product nauwkeurig beschrijft. Het is ook aan te raden om speciale aanbiedingen te vermelden en een call-to-action in te voegen.

Als laatste opmerking, als u geen ideeën meer heeft, kunt u proberen uw zoekwoord te googlen en door de topresultaten te bladeren om inspiratie op te doen.

Vereenvoudig uw SEO-inspanningen

Dus, ben je klaar om hard te werken en de SEO-uitdaging aan te gaan?

Of… wil je slim werken en je kostbare tijd ergens anders aan besteden?

Zoals we aan het begin al zeiden, is SEO-copywriting absoluut noodzakelijk, maar er is een eenvoudigere manier om het beter te doen. De nieuwste kunstmatige-intelligentietechnologieën zijn in staat om alle regels van de beste SEO-copywriting op te nemen om productbeschrijvingen, bestemmingspagina-kopieën en andere activa te genereren. U specificeert de SEO-zoekwoorden, geeft enkele snelle details over uw product, klikt op de knop en ziet hoe de AI regel na regel kopieert die een tekst vormt die presteert.

Dus, SEO-copywriting vereist tegenwoordig niet echt al het zweet dat het vroeger was … blijf koel en laat AI het zware werk voor je doen.

Hoe zijn relatiegeschenken ontstaan?

relatiegeschenken

Kijk eens op een webshop van relatiegeschenken en je komt terecht in een walhalla van keuzemogelijkheden. Van docking stations, powerbanks tot waar je fantasie maar in staat is. Alles voorzien van jouw persoonlijke boodschap gericht aan je zakelijke relatie of medewerkers. Maar hoe lang bestaat het idee achter relatiegeschenken nou eigenlijk en hoe heeft de ontwikkeling zich verder voortgezet?

De geschiedenis achter onze zakelijke giften

Het doel achter relatiegeschenken is een positieve indruk maken op mogelijke klanten, leveranciers, zakenpartners of eigen medewerkers. Nu stellen we ons de vraag: wanneer zijn relatiegeschenken überhaupt ter sprake gekomen en hoe zag de ontwikkeling eruit door de jaren heen?
Uit onderzoek kunnen we afleiden dat zelfs in de prehistorie een bepaalde vorm van “relatiegeschenken” bestond. Denk hierbij om stamhoofden met veel macht en zeggingskracht. Bij ontmoetingen werden deze stamhoofden geëerd met een geschenk, in de hoop op positieve invloed op de beslissing die de stamhoofden uiteindelijk maakten.
Een relatiegeschenk, hoe wij het vandaag de dag kennen, kan eigenlijk pas als zakelijk geschenk worden gezien vanaf de tijd dat de handel zich ontwikkelde. In de vroege commerciële handelswijze kwam het vaak uit op nationale of regionale culturele hoogtepunten zoals gerechten, kruiden maar ook potterie. Een mooi cadeau in combinatie met een “zaadje” dat achtergelaten wordt bij een (potentiële) zakenrelatie, waar iets moois uit kan bloeien.

Relatiegeschenken als spiegel van de tijdgeest

Vandaag de dag dienen relatiegeschenken ook voor dat doel, met enige achterliggende manipulatie of branding. De dynamiet in onze huidige maatschappij is anders ten opzichte van de prehistorie en men neemt niet meer voldoening met een handgemaakt vaasje (of wel – mocht je origineel willen zijn). Relatiegeschenken anno 2018 zijn duurder, luxer en innovatiever. De technologische ontwikkelingen die wij nu meemaken, met onder andere kunstmatige intelligentie en de flinterdunne computerchips, is een stukje van onze tijdgeest. De weerspiegeling hiervan is lijnrecht in het assortiment van relatiegeschenken te zien.